کدنویس۲۱

کدنویس۲۱

با کد نویس 21 کد نویس باشید.
کدنویس۲۱

کدنویس۲۱

با کد نویس 21 کد نویس باشید.

OCaml چیست؟

سلام دوستان امروز می خواهم راجع به OCaml برایتان صحبت کنم. متاسفانه نتوانستم مطلبی فارسی راجع به آن پیدا کنم پس اگر ترجمه مشکل داشت به بزرگواریتان ببخشید.

 

 

OCaml چیست؟

OCaml یک زبان برنامه نویسی عمومی است که بر بیان و ایمنی تاکید دارد.این سیستم بیش از 20 سال از سوی گروهی از محققان برجسته در Inria توسعه یافته است و دارای سیستم پیشرفته ای است که به اشتباهات شما کمک می کند بدون اینکه در کار شما تداخلی ایجاد شود. این زبان در محیط هایی بیشترین کاربرد را دارد که یک اشتباه می تواند میلیون ها دلار هزینه دربر داشته باشد!

OCaml توسط یک جامعه فعال پشتیبانی می شود و دارای یک مجموعه غنی از کتابخانه ها(Library) و ابزار های توسعه است.

این زبان با تمام قدرتش بسیار ساده است و همین یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود از آن در آموزش استفاده کنند.

نقاط قوّت

امکانات OCaml:

  • یک سیستم قدرتمند که مجهز به پلی مورفیسم پارامتری(Parametric Polymorphism) و استنتاج نوع است. به عنوان مثال، نوع مجموعه می تواند با نوع عناصر آن پارامتر شود. این زبان اجازه می دهد تا بعضی عملیات ها بعضی از عملیات ها بر روی یک مجموعه مستقل از نوع عناصر آن تعریف شود: مرتب سازی آرایه یک مثال از آن است. علاوه بر این، نوع استنتاج اجازه تعریف چنین عملیاتی را بدون نیاز به صراحت ارائه نوع پارامتر ها و نتیجه آن می دهد.
  • نوع داده جبری تعریف شده تعریف شده توسط کاربر و تطابق الگو: انواع داده های جبری جدید می توانند به عنوان ترکیبی از سوابق و مبالغ تعریف شوند. سپس توابع که بر روی چنین ساختار های داده عمل می کنند، می توانند با تطابق الگو، یک شکل کلّی از عبارت سوئیچ شناخته شده تعریف شوند، که یک روش ظریف برای بررسی و نامگذاری داده ها را همزمان ارائه می دهد.
  • مدیریت حافظه اتوماتیک ، به لطف یک جمع کننده سریع و بی نظیر زباله.
  • تدوین جداگانه برنامه های مستقل . کامپایلر های باطنی قابل حمل اجازه می دهد برنامه های جداگانه را از برنامه Caml Light یا OCaml ایجاد کنید. یک تابع رابط خارجی اجازه می دهد کد OCaml برای همکاری با کد های C در صورت لزوم استفاده شود. استفاده تعاملی از OCaml نیز از طریق حلقه read-evaluate-print پشتیبانی می شود.

ویژگی های دیگر OCaml شامل قسمت های زیر می باشد.

  • یک سیستم ماژول پیشرفته ، که اجازه می دهد سازماندهی ماژول ها سلسله مراتبی و پارامتر شده در تعدادی از دیگر ماژول ها قرار بگیرند.
  • یک لایه شیء گسسته که شامل چندین ارث، کلاس های پارامتری و مجازی است.
  • کامپایلر کد کارآمد بومی . OCaml علاوه بر کامپایلر باطن خود، یک کامپایلر را ارائه می دهد که کد ماشین کارآمد بسیاری از معماری ها را تولید می کند.
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد